Témaindító hozzászólás
|
2005.06.22. 22:07 - |
Aki elekadt ebben a lebilincselő játékban az kap egy kis segitséget.Figyelem csak azok olvassák el akik nem a saját erejükből szeretnének a játék végére jutni. Minden egyes hozzászólás egy küldetés. |
[52-33] [32-13] [12-1]
GTA: Vice City végigjátszás
Az intróban megtekinthetjük, amint Liberty City alvilágának vezetői – élükön Sonny Forellivel – milyen sorsot szánnak börtönből frissen szabadult hősünknek. Mivel nincs kedvük megbontani a város jól működő hierarchiáját, így Tommy-t a napfényes délre küldik, a miami üzletek irányítása végett. Ám a fegyvereken kívül minden balul sül el, a szimplának induló drogüzletbe beleköp egy helyi szervezet, így a végén főhősünk ott áll pénz és kokó nélkül. Főnökei persze nem repesnek az örömtől, és visszakövetelik a dohányt, így a feladat máris adott: szedjük össze a tartozást bármi áron.
Az intró helyi összekötőnk, az ügyvéd Ken Rosenberg irodája előtt ér véget. Vágjuk kocsiba magunkat, és első utunk az Ocean View-i szállodához vezessen, ahol ténykedéseinket egy kiadós alvással kezdjük. Ébredés után irány a rózsaszín kör...
Egy régi barát (An Old Friend)
Nehézség: 0/6 – Jutalom: 0 – Feladatot adja: (Felvezetés)
...ahol is egy kellemetlen telefonbeszélgetés vár ránk: itt közöljük Sonny-val a pénz és a kokó elvesztését, és kapjuk meg az ultimátumszintű kérést azok visszaszerzésére. Egyébként pedig itt a remek alkalom a város első felének felfedezésére. Ha kellően kigyönyörködtük magunkat, irány a térképen L-lel (Lawyer: ügyvéd) jelzett pont, ahol megkapjuk első fizetős feladatunkat is.
|
Ken Rosenberg küldetései
A parti (The Party)
Nehézség: 1/6 – Jutalom: $100 – Feladatot adja: Ken Rosenberg
Igazi bemelegítő küldetés, melyben Ken elküld minket a helyi fejesek kikötőben tartandó partijára. Ehhez azonban a hawaii mintás ing nem igazán stílszerű viselet, ezért előbb beugrunk Rafaelhez (térkép: kék póló-ikon) az öltönyházba. Kijövet láthatunk egy szerencsétlent, aki még nem hallott városba érkezésünk híréről, és botor módon gazdátlanul hagyja remek kis chopper motorját, épp a kijárattal szemközt. Most már tényleg irány a kikötő – itt találkozunk Cortez ezredessel, és annak gyönyörű lányával, Mercedesszel, aki bemutatja nekünk az összejövetel fontosabb résztvevőit, majd a helyi kiskirály, Diaz megérkezése után megkér minket, hogy mentsük ki a rá váró bájcsevely elől, és fuvarozzuk el a Pole Position klubba. Vihetjük sportkocsival, választhatjuk a limót, de felültethetjük a motorunkra is (feltéve ha nem közvetlenül a bejárat előtt parkoltunk le vele, mert akkor a program kíméletlenül törli) – ki-ki ízlése szerint válasszon járművet. Ha a fuvar megvolt, mehetünk vissza az ügyvédhez.
|
Sikátori balhé (Back Ally Brawl)
Nehézség: 1/6 – Jutalom: $200 – Feladatot adja: Rosenberg
Elsőként információra van szükségünk, hiszen meg kell tudnunk, ki bánt el velünk. Ken javaslatára a pénz utáni hajszát a helyi lokálban, a Malibu klubban folytatjuk, ahol Kent Paulra ráijesztve újabb ötletet kapunk a szükséges infók megszerzésére – a Washington Beach egyik sikátorában található, jól informált séfet kéne kifaggatnunk. Érkezésünkkor a séf éppen legfrissebb pletykáit szerzi be mobilján keresztül, és egyébként sem mutatkozik túl kooperatívnak, így némi agresszív véleménycserére lesz szükség. Miután gondoskodtunk róla, hogy ne kavarhassa tovább a... (levest?), tegyük magunkévá a telefonját. Ekkor érkezik Lance Vance, felajánlva segítségét, ami rögtön kapóra is jön, hiszen húsvágó bárdokat lobogtatva futnak felénk a néhai séf társai. Kövessük Lance-t (a szakácsokat nem muszáj elintéznünk), aki elfuvaroztatja magát a legközelebbi fegyverkereskedésbe (Ammu-Nation bolt, a térképen: fegyver ikon), majd vissza a szállásunkhoz.
|
(Tizen)két dühös ember (Jury Fury)
Nehézség: 1/6 – Jutalom: $400 – Feladatot adja: Rosenberg
Ken szerint némi haladékot kaphatnánk a Forelliknél, ha az unokaöccsük tárgyalására kirendelt esküdtekre ráijesztenénk. Ahogy kilépünk az ajtón, a szemünk előtt gázolnak el egy járókelőt. Egy kalapács hullik ki a kezéből, melyet feltétlenül tegyünk el, hamarosan szükségünk lesz rá. Két sárga jelet látunk a térképen, elsőként induljunk a háromszög felé (háromszöggel jelöli a program, ha a cél alattunk vagy felettünk található). Új kalapácsunkkal vegyük kezelésbe az esküdt ott parkoló Sentineljét, mire hamarosan a gazdája is megjelenik, és a látványtól alaposan berezel. Itt végeztünk is, irány az Ocean Beach-i célszemély (a jel őt magát mutatja), aki néhány rúgásunk után megpróbál kocsival elsöpörni, ám egy kalapácsokat szállító teherautó (hehe) megakadályozza ebben. Miután kipofoztuk az autójából, és megkaptuk a 400 dollárunkat, előbb Sonny hív minket mobilunkon a pénz után érdeklődve, majd egy újabb hívás a Bérgyilkos (Assassin) küldetések végrehajtására tesz ajánlatot. Amennyiben a fő történet mentén játszunk tovább, később bármikor felkereshetjük a nyilvános telefont. Térjünk vissza Kenhez.
|
Sztrájk (Riot)
Nehézség: 1/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Rosenberg
Az ügyvéd irodájában találkozunk Avery Carrington építési vállalkozóval, akinek némi zavarkeltésben kell a rendelkezésére állnunk. Első utunk Rafaelhez vezessen, majd immáron munkásruhában hajtsunk a sztrájkoló dolgozókhoz. A megsemmisítendő járművektől egy kerítés választ el minket egyelőre, így vessük magunkat a tüntetők közé. Miközben rohangálunk közöttük, kössünk bele (nem szavakkal) legalább négyükbe, miáltal tömegverekedés tör ki, a biztonságiak pedig kinyitják a vaskaput. Vezessük a különálló teherautót a többi mellé, majd lőjünk bele a piros hordóba. A robbanás láncreakciót indít el, mi pedig teljesítettük a feladatot.
|
Juan Garcia Cortez ezredes küldetései
Mocskos áruló (Treacherous Swine)
Nehézség: 1/6 – Jutalom: $250 – Feladatot adja: Cortez ezredes
Következő munkaadónkat a kikötőben találjuk. Cortez ezredes (térképen C) egy áruló likvidálásával bíz meg minket, melyhez egy pofás kis láncfűrészt is biztosít. Hajtsunk Gonzales búvóhelyéhez, ahol előbb a testőreit, majd őt magát vágjuk ketté. A fényes nappal, nyílt utcán lezajlott mészárlásra már a rendőrség is felfigyel – kapunk is egy kétcsillagos körözési szintet a hazaútra –, ezért kanyarodjunk a Pay’n’Spray felé.
|
Áruházi tűzharc (Mall Shootout)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $500 – Feladatot adja: Cortez
A következő feladat előtt nem árt valamilyen automata fegyver beszerzése (a város túlfelén található Prawn Islanden, a stúdióval szemközt lévő házak egyikének erkélyén például ráakadhatunk egy kellemes darabra, de beugorhatunk az Ammo-Nationbe is). Cortez francia kapcsolatával kell találkoznunk a közeli bevásárlóközpontban (járművel is behajthatunk), ám az üzletet néhány Interpol-os zsaru zavarja meg (no igen, a rakétavezérlő chipekkel történő kereskedés nem teljesen legális). A kontakt motorra pattan, ráadásul két csillagot is kapunk, így nincs időnk lövöldözni, eredjünk a francia után. Ha utolértük, lelőttük, elütöttük, szétvágtuk, vagy valamiképp megszabadultunk tőle, vegyük fel az elejtett mikrochipet, rázzuk le a zsarukat (rendőr token, vagy Pay’n’Spray), és térjünk vissza a kikötőbe.
|
Őrangyalok (Guardian Angels)
Nehézség: 3/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Cortez
Az első nehezebb feladatunk következik, ahol Diazt kell biztosítanunk, miközben ő a kubaiakkal találkozik. Elsőként egy parkolóházban összefutunk Lance-szel, aki megfelelő tűzerőről gondoskodik, majd a találkozó helyszínére hajtunk, ahol biztonságos lőállást keresünk magunknak. Hamarosan két haitikkel teletömött Voodoo, majd két Van érkezik, és kellemes tűzharc alakul ki a felek között. Figyeljünk Diaz egészségére (Lance tud vigyázni magára), ha valaki őt támadja, azonnal semlegesítsük. Mikor már azt hinnénk, vége, két haiti motoros ragadja fel az árut. Lance kilövi az egyiket, így a gazdátlanná váló motorra pattanva üldözőbe vehetjük a társát. Semlegesítsük (motoron Num0-val lehet előre lőni), vigyük vissza a táskát Diaznak, aki az 1000 dolláron felül munkát is ajánl számunkra. Következő utunk az ő kastélyába vezessen (térképen D – Cortez feladatai egyelőre nem választhatók), ám a Phnom Penh ’86 küldetés után térjünk majd vissza, és fejezzük be az ezredes küldetéseit.
|
Igen, uram! (Sir, Yes, Sir!)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $2000 – Feladatot adja: Cortez
Ez a feladat a Diaz-féle Phnom Penh ’86 küldetés után választható, az ezredes most egy tankot akar ellopatni velünk. A Rambo-alkatúak álljanak kocsival a konvoj elé, majd amíg a katonák eltávolítják járművünket, elsőként vegyük tűz alá a két teherautó motorját, kiiktatva ezzel a platón utazó katonákat a harcból. Lőjünk le mindenkit, mire a tank vezetője kidugja a fejét. Ekkor őt is lepuffanthatjuk, majd irány az ezredes biztosította garázs, mindezt persze még azelőtt, hogy az önmegsemmisítő felrobbantaná a tankot velünk egyetemben. A békésebb megoldást kedvelők sétáljanak oda a tank mellé, majd zörgessenek be az ajtaján... mondjuk egy baseballütővel, mire a katona kinéz, mi pedig kicibálhatjuk. Innentől a többi ugyanaz, irány a garázs. A tankban a zsarukkal nem lesz gondunk, csak az időzítőre figyeljünk.
|
Mindenki a fedélzetre (All Hands On Deck!)
Nehézség: 3/6 – Jutalom: $5000 – Feladatot adja: Cortez
Ezzel el is érkeztünk Cortez utolsó megbízásához, ami akkor hajtható végre, ha már teljesítettük a Tommy és Lance csoport Siralomház (Death Row) küldetését. Itt már Cortez bőrére megy a dolog, hiszen a franciák megtalálták, és számon akarják kérni rajta a chipeket. Arra kér minket, védjük meg a hajóját, amíg nyílt vizekre nem ér. Induláskor a felső fedélzeten találjuk magunkat, miközben a partról már üldözőbe is vesznek az ellen motorcsónakjai. Öljük meg mindet, vigyázzunk az alattomosan a hajóra settenkedőkkel. Majd rohanjunk a hajó elejére, megtisztítani az útvonalat a hajó előtt. Később erősítés érkezik, csak sajnos az ellenfél oldalán, néhány helikopter formájában. Rohanjunk a hajó közepére, és szórjuk meg a gépeket, mielőtt azokból a franciák a fedélzetre nem ugrálnak. Akkor koncentráljuk a tüzet rájuk, majd folytassuk a gépek eliminálását, a teljes megsemmisítésig. A támadásra egy Apache harci helikopter teszi fel a koronát, próbáljuk meg a gép orrát tűz alatt tartani. A csata végén az ezredes a pénz mellé saját csónakját, valamint lányának felügyeleti jogát is nekünk adományozza.
|
Avery Carrington küldetései
Suhogó golfütők (Four Iron)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Avery
Ken irodájában történt találkozásunk után válnak választhatóvá Avery küldetései, melyeket bár nem tudunk egyvégtében végigcsinálni, hajtsuk végre őket, amint hozzáférhetővé válnak (térkép: A betű, az építkezésnél)! Első feladatunk egy szimpla likvidálás lenne… ám mivel a célszemély jelenleg a golfklubban tartózkodik, a feladat már nem is olyan egyszerű, lévén, hogy oda – a fémdetektoros kapunak hála – fegyvert nem tudunk bevinni. Először azonban megfelelő öltözéket kell öltenünk, hogy az őrök beengedjenek. A klubba lépve tehát átmenetileg elvesztjük lőfegyvereinket, de aggódni nem kell, kilépéskor visszakapjuk azokat. Bent egy golfütőt és egy golfkocsit találunk, így már könnyebben megközelíthetjük leendő áldozatunkat. A hivatalos forgatókönyv szerint itt most el kell kötnünk az összes golfkocsit, hogy a célpont gyalog meneküljön, nagyobb esélyt adva számunkra (vagy megvárhatjuk őt a kijáratnál is, immár felfegyverkezve), de aki nem akar sokat szórakozni ezzel a küldetéssel, az kihasználhatja az AI azon hibáját, hogy Vice City lakosai nem ismerik a tolatás fogalmát. Tehát parkoljunk le a golfkocsikkal közvetlenül a vízpartra, orral a víz felé (!), így amikor célpontunk menekülni kezd, teljes erőbedobással a vízbe fojtja magát, nekünk pedig már csak a testőröket kell lepofoznunk.
|
A pusztító (Demolition Man)
Nehézség: 3/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Avery
Avery ezúttal egy épülő ház felrobbantásával bíz meg bennünket, távirányítós helikopterrel kell bombát vinnünk az épület négy pontjára, mindezt 7 percen belül (az óra az első bomba felemelésével indul). Gyakoroljuk be a helikopter irányítását, vigyázzunk a kalapácsos munkásokra, még inkább a fegyveres biztonságiakra, és az idő múlását is figyeljük. A helikopter rotorjával a kellemetlenkedőket fel lehet aprítani.
|
Kettőt egy csapásra (Two Bit Hit)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $2500 – Feladatot adja: Avery
Avery végül arra kér, szítsunk bandaháborút a haitik és a kubaiak között. Ehhez előbb öltözzünk be kubainak, szerezzünk egy bandaautót (Cuban Hermes), majd látogassunk el a Voodoo-k által határolt temetési ceremóniára. Itt vagy bevágtatunk a haitik közé, és elütjük a főnököt, vagy üldözőbe vesszük a meneküléséhez használt hullaszállítót (vigyázzunk a robbanó koporsókkal), megvárjuk, míg kiszáll, és akkor végezzük ki.
|
Umberto Rubino (Kubaiak) küldetései
Motorcsónak-kunsztok (Stunt Boat Challenge)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Umberto
Umberto küldetései Avery „Kettőt egy csapásra” feladata után válnak hozzáférhetővé, amikor bandaháborút robbantottunk ki a kubaiak és a haitik között. Ez a történetnek egy mellékszála, akik a főküldetéseket akarják elvégezni, azok folytassák Diaz megbízásainál!
A kubai „nehézfiú” első megbízása motorcsónak-terelgetési képességeinket vizsgálja. A kikötőben találkozunk Ricóval, aki elkísér minket utunkra: fontos, hogy elsőre sikerüljön az összes ellenőrző pont érintése, mivel így akár félgázzal is teljesíthetjük a feladatot a megadott időn belül. Ez a csónak már képes akár 180 fokos fordulatra is, ehhez vegyük el a gázt, majd nyomjuk meg az irányt és a gázt egyszerre. A gondot főleg az ugratások előtti irányba állás jelentheti.
|
Ágyútöltelék (Cannon Fodder)
Nehézség: 3/6 – Jutalom: $2000 – Feladatot adja: Umberto.
Umberto hisztije után keressünk egy négyajtós kocsit, és szedjük fel a három kubait, majd vezessünk a haitik területére. A bandaháborúban próbáljunk meg hátul maradni, és inkább a távcsövessel dolgozzuk meg az ellenfél kocsiját – ez kinyiffant közülük néhányat, a maradékot már könnyen elintézhetjük. Társaink fejének elvesztése után lőjük ki a mesterlövészt, majd az erősítésünk megérkezte után nyomuljunk be a belső udvarba – itt újabb tűzharc veszi kezdetét. Miután lélegzetvételnyi időre megtisztítottuk a közvetlen környezetünket, vessük magunkat az ott álló Van kormánya mögé, és az időközben kiérkező rendőröket megpróbálva kilökni söpörjünk vissza az étteremhez. A történet szerint most az Auntie Poulet küldetések következnek, majd azok elvégzése után térjetek vissza Umbertóhoz.
|
Tengeri ütközet (Naval Engagement)
Nehézség: 4/6 – Jutalom: $4000 – Feladatot adja: Umberto
Ha követtük a történetet, és végrehajtottuk a haiti küldetéseket, érhető hogy Umberto miért is fogad minket oly dühösen. Általunk akar bosszút állni a haitikon, ezért két aktatáska megszerzésével bíz meg bennünket. Igazi vezeklős küldetés lesz (jó nehéz), ezért töltsük fel magunkat, mielőtt belekezdünk. A kikötőben csatlakozzunk Ricóhoz, aki egy Rugert ajánl a számunkra, mi azonban sokkal többre megyünk egy M60-assal vagy a rakétavetővel. A célterületre érkezve az ellenfelek megvárják, míg mi lövünk elsőnek, így használjuk ki a gondos célzás lehetőségét. Süllyesszük el a két hajót, majd – immár a partról – vegyük fel (nem, még nem a táskát) a harcot a ház előtt lövöldözőkkel. Sérültebb helyzetben fussunk a bal oldali fal mögé, és onnan sniperezzük le a rosszfiúkat (vigyázzatok a tetőn és az üvegajtó mögött lévő fegyveresekkel). Ha a környék elcsendesedett – leszámítva a hamarosan érkező rendőröket –, összeszedhetjük a táskákat, majd az épületet balról kerülve irány a terepjáró (itt újabb fegyvereseket találunk, de jobb gyorsan eltűnni, ne álljunk le velük). Minél előbb keressünk egy gyorsabb járművet – szerencsére Starfish-en van jónéhány –, szedjünk össze egy-két rendőrcsillagot, és térjünk vissza az étterembe.
|
Trójai Voodoo (Trojan Voodoo)
Nehézség: 4/6 – Jutalom: $10.000 – Feladatot adja: Umberto
Aki az előbb nem követte a sztorit, és nem hajtotta végre a haiti küldetéseket, az most már kénytelen lesz, mivel Umberto utolsó megbízatása csak akkor válik hozzáférhetővé. Pepével a sarkunkban szerezzünk egy haiti Voodoo-t, majd társunk fárasztó szövegelésétől kísérve hajtsunk a térképen jelzett helyre, ahol további amigók várnak ránk, szintén zsákmányolt Voodook volánja mögött ülve. Hajtsunk be a haitik búvóhelyére, és helyezzünk el három bombát – mivel a dolog időre megy, és az egyperces (!) számláló akkor indul, ha az első bombánkat leraktuk, célszerű a legtávolabbi hellyel kezdeni (hátul fent). Pepe ugyan próbál fedezni, de azért tartsuk készenlétben az Uzinkat. Jó eséllyel 30 mp alatt lerakhatjuk mindhármat, így a másik fél percünk megmarad, hogy visszaszaladjunk a bejárathoz (bezárták mögöttünk a kaput), kétszer jobbra forduljunk az épület mögé, felszaladjunk a lépcsőn a tetőre, és a túloldalon leugorva elszeleljünk.
|
Auntie Poulet (Haitik) küldetései
Kába rohanás (Juju Scramble)
Nehézség: 4/6 – Jutalom: $1000 – Feladatot adja: Auntie
A voodoo mágiától elkábítva három küldetés erejéig most a haitik piszkos munkáit fogjuk elvégezni. Elsőként el kell hoznunk három csomagot, mielőtt a zsaruk megtalálják. Az első helyszínen a tetőn van a cucc; álljunk a fal mellé a kocsival, a lépcsőt az épület nyugati végénél találjuk. Fent már vár ránk egy SWAT egység, és amint megfogjuk a csomagot, kapunk két csillagot. Ne törődjünk a zsarukkal, ugorjunk le a kocsinkhoz, és söpörjünk a második csomag irányába (1 percünk van az egész mókára). Útközben észak felé egy rendőrcsillagot találunk két épület között, ezt mindenképp vegyük fel, mivel a második csomag begyűjtésénél újabb kettővel növekszik körözöttségi szintünk. Itt se harcoljunk, csak rohanjunk tovább, keresztül a kunyhók közti szűk helyen, ahová a rohamkocsik nem tudnak követni bennünket. A harmadik csomag után is jár az újabb két szint, így már 5-ösön állunk, ami FBI ügynököket jelent (ugye nem véletlenül mondtam, hogy az elsőnél szedjük össze a csillagot, különben már a hadsereggel kergetőzhetnénk). Szerezzünk egy kocsit, és a sikátoron – az úton keresztbe – átszáguldva ugrassunk fel a rámpára, ahol a levegőben újabb rendőrcsillagot gyűjthetünk. Dél felé találunk egy harmadikat is, így már egyszerűbben visszajuthatunk a voodoo hölgyhöz.
|
Távrobbantó (Bombs Away!)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $2000 – Feladatot adja: Auntie
Az újabb hipnózist követően irány a parton álló Van, mellyel bombával felszerelt távirányítású repülőket tudunk rászabadítani egy három csónakból és egy Hermes-ből álló kubai különítményre. Ebben, és a következő küldetésben már közvetlen veszély nem fenyeget, ezért is kaphatott ilyen könnyű minősítést – hiszen akárhányszor próbálgathatjuk büntetlenül. Ha szerencsénk van, sikerül úgy dobnunk az első bombát, hogy legalább két csónakot felrobbant a háromból, amikor még a kikötőben álldogálnak. A nyílt vízen próbáljunk meg szemből vagy hátulról, zuhanóbombázásos módszerrel közelíteni, hiszen így nyújtják a célpontok a legnagyobb támadási felületet.
|
Mesteri lövészkedés (Dirty Lickin’s)
Nehézség: 2/6 – Jutalom: $5000 – Feladatot adja: Auntie
Utolsó haiti feladatunknál fussunk délkelet felé, míg egy lépcsőt nem találunk. Az adrenalint vegyük fel, így igazán könnyedén célozhatjuk meg kubai barátainkat. Kisvártatva további erősítés érkezik az ellenfélhez (két hullámban), ám a program nagyvonalúan előre figyelmeztet minket. Szerencsés esetben az adrenalin hatása végig kitart, roppant egyszerűvé téve Auntie utolsó megbízatását.
|
[52-33] [32-13] [12-1]
|